Afgelopen zaterdag is de wedstrijd tussen NTVV A1 en Hekelingen A2 gestaakt in de 44e minuut, vanwege een ernstige blessure bij een speler van NTVV.

Van NTVV kregen wij onderstaande mail:

Geacht bestuur vv Hekelingen en leiders A2 (en medewerkers KNVB)

Gisteren, 12 maart 2016 werd de competitiewedstrijd NTVV A1 – Hekelingen A2 gespeeld.  Zelf was ik scheidsrechter bij deze wedstrijd. De wedstrijd verliep sportief. In de 44e minuut van de 1e helft ontstond er een ernstige blessure bij Coen, bij het maken van de 3-1 (met een omhaal). Als snel zag ik de ernst in van de blessure en vroeg ik om 112 te bellen voor een ambulance. Het leek op een beenbreuk. Het zag er niet best uit en Coen had veel pijn. Ik vertelde, dat de wedstrijd werd gestaakt en de spelers gingen naar de kleedkamer. De leiders van Hekelingen ontfermden zich ook over Coen en hielden hem aan de praat. Dit werd door Coen (en zijn vader) als zeer positief en fijn ervaren. Zelf vond ik het ook fantastisch hoe de mannen van Hekelingen Coen ondersteunden. Samen met het ambulancepersoneel werd Coen op de brancard geholpen, nadat hij gespalkt was.

Later die zaterdag  is Coen in het ziekenhuis geopereerd. Coen bleek zijn kuitbeen gebroken te hebben en de verbinding tussen kuitbeen en scheenbeen was beschadigd. Ook waren banden en pezen opgerekt. Er is een plaatje aangebracht en schroeven gezet tussen scheen- en kuitbeen. Hij mag drie maanden niet lopen.

We wensen Coen veel sterkte toe en hopen op een voorspoedige genezing. Namens het bestuur van NTVV wil ik de leiders van Hekelingen A2 van harte bedanken voor hun speciale aandacht voor Coen. Klasse….in de tijd van negatieve aandacht voor gebeurtenissen tijdens voetbalwedstrijden mag dit (het positieve in de handelswijze van deze leiders) ook wel eens worden gezegd en aandacht krijgen.

Met vriendelijke groeten,

C.P. (Kees) Roijers

Wedstrijdsecretaris NTVV

Names het bestuur van vv Hekelingen wensen wij Coen een voorspoedig herstel toe!