Nu de overheidsregels met betrekking tot Corona zijn veranderd, mogen al onze teams (de geldende regels volgend) deze week weer gaan trainen. Op welke manier dat gaat gebeuren is te zien in het onderstaande trainingsschema.

Dit schema ziet er voor alle teams anders uit dan voorheen, dus kijk hier even goed naar.

Wij hebben ervoor gekozen om voorlopig een beperkt aantal velden open te stellen voor trainingen. Ieder veld waarop getraind wordt moet ’s avonds verlicht worden. Deze verlichting brengt hoge kosten met zich mee. De energiekosten die onze vereniging maandelijks maakt bedragen momenteel 3000 euro. Een enorm bedrag, dat door alle leden samen moet worden opgebracht.

Het bedrag dat uit contributie jaarlijks binnenkomt is niet genoeg om deze energiekosten, en andere noodzakelijke kosten die de vereniging maakt, te dekken. Normaal gesproken kunnen wij het ontstane gat vullen met inkomsten uit de kantine. Nu deze al bijna twee jaar grotendeels zijn weggevallen, is dat nu geen optie.

Om deze reden proberen wij zo goed mogelijk te bezuinigen op de kosten die we maken. Minder verlichting gebruiken is een relatief makkelijke en niet al te ingrijpende manier om dit te doen. Dat betekent wat minder lang trainen en het veld wat vaker delen met meerdere teams. Niet leuk, maar op dit moment wel noodzakelijk en een goede manier om de rekeningen die we gezamenlijk moeten betalen te verlagen. Om die reden rekenen we op ieders begrip, en zijn we vooral blij dat er weer steeds meer gevoetbald kan en mag worden.