Leergierige cursisten bij vv Hekelingen

De tweede avond van de interne vervolgcursus voor de jeugdtrainers was wederom bijzonder geslaagd.
Na de kick off van deze vervolg-jeugdtrainerscursus vorige week moesten de jeugdtrainers dit keer op een wedstrijdgerichte wijze jeugdspelers gaan trainen en coachen.
Opvallend om te zien was hoe gedreven en leergierig de cursisten van vv Hekelingen hier snel progressie in boeken. De aangeleerde methodiek en didactiek ging steeds beter.
Gezien het enthousiasme van de proefklassen, bestaande uit MD1, C5, E3 en E6, stonden de jeugdspelers van vv Hekelingen zeer positief tegen over de wedstrijdgerichte trainingen.

Op vrijdag 3 januari a.s. zal de afsluiting plaatsvinden van deze interne vervolg-jeugdtrainerscursus onder leiding van www.jeugdvoetbalopleiding.nl
Voor deze laatste sessie wordt ondersteuning gevraagd van de volgende teams; E6, E8 (eventueel aangevuld met E10), D3 en MD6. Graag per team 8 spelers uitnodigen, opdat we minimaal 4 teams van 7 spelers kunnen formeren. Belangrijke spelelementen, zoals “verbeteren scoren vanuit voorzet”, “verbeteren inspelen van de spitsen”, “verbeteren van het vooruitverdedigen”, en “verbeteren van de opbouw van achteruit”, zullen wedstrijdgericht worden getraind.

vv Hekelingen hecht veel waarde aan scholing van jeugdtrainers, omdat alleen dan het gewenste opleidingsklimaat kan ontstaan binnen de totale vereniging. Doelstelling is om hier zeker een vervolg aan te geven in 2014.
Wederom bedankt voor jullie inzet heren trainers, alsmede de deelnemende teams en ouders voor de medewerking, en graag tot ziens op 3 januari.

Met sportieve groet,

Mark de Horn & Michel Smit