Archief

Hekelingen meiden D6M door naar bekerfinale 1e klasse

De Hekelingen meiden D6M hebben in een spannende wedstrijd tegen KMD D5M een aantal kansen gehad maar konden het niet afmaken. Tot er een wissel kwam en Samantha v/d Laar (Hekelingen) in de spits werd geplaatst. Samantha die vaak wat onzichtbaar is, stoof naar voren en haalde zo hard uit dat de keepster van KMD de bal niet meer kon houden. Het 1ste doelpunt voor Hekelingen D6M was daarmee een feit, 1-0.
Kort na dit doelpunt ging Samantha wederom op de keepster af, maar schoot de bal ditmaal tegen de handen van de keepster, waarna zij in de rebound om de keepster heen draaide en voor haar tweede treffer zorgde, 2-0. Hierna kwam Noelle de Graaf aan de bal, die al meerdere pogingen om de sterke keepende doelman van KMD te passeren had zien mislukken. Uiteindelijk lukte het haar toch om de 3-0 te scoren. KMD kwam terug in de wedstrijd, doordat een speelster recht op de keepster van Hekelingen afging, die iets te ver voor haar doel stond, waarop de speelster van KMD middels een lobje de spanning terugbracht, 3-1.
Jahniva Hasselbaink scoorde middels een identiek lobje over de keepster van KMD, 4-1.
Anouk Karenbeld, de vaste verdedigster van Hekelingen had van te voren aangegeven dat ze niet in de spits wilde spelen, omdat ze nooit zou scoren. Desondanks kwam Anouk toch in de positie, waarbij zij oog in oog kwam te staan met de keepster van KMD en haar vernietigende schot betekende 5-1. Anouk ging kort hierna wederom af op de keepster van KMD en middels een schijnbeweging zette zij de keepster op het verkeerde been, waarna zij de eindstand bepaalde op 6-1.
Dankzij deze mooie overwinning, wacht Hekelingen op 17 mei een spannende bekerfinale tegen Sportief MD1.

Kopij Weekblad Spijkenisse 8 april 2014

Hekelingen D6M-KMD D5M 05042014