Tijdens de recente Algemene Ledenvergadering is een aantal onderwerpen besproken die betrekking hebben op de financiën van onze club. Hierbij een korte samenvatting.

Ten eerste hebben we, na een veel te lange tijd, eindelijk weer een penningmeester! We zijn heel blij dat Rick Gotink zich als vrijwilliger gemeld heeft om deze belangrijke taak op zich te nemen. Zijn benoeming is tijdens de ALV met meerderheid van stemmen aangenomen.

Rick gaf ook een samenvatting van onze huidige financiële situatie. Die is over het algemeen in orde, maar wel is er de zorg over hoge energiekosten. Het zeer dringende verzoek is dan ook om goed op de veldverlichting te letten; geef het direct aan als deze uit kan, en ga slim met de verlichting om. Zijn er, verspreid over het complex, twee halve velden in gebruik terwijl het al donker is of wordt? Ga dan samen verder op 1 veld, zodat er ook maar 1 veld verlicht hoeft te worden. Dit scheelt echt aanzienlijk in de kosten.

De laatste update betreft de betaling van de contributie. Die zou 100% moeten zijn, ieder lid dient tenslotte zijn of haar deel te te betalen, maar momenteel is dit maar 85%. Het innen van de contributie kost erg veel tijd en werk, zeker wanneer leden niet of niet op tijd betalen. Vanaf volgend seizoen gaat het bestuur deze taak dan ook uitbesteden: Nikki gaat hiermee aan de slag. Vanaf dan kan de contributie, indien gewenst, in 10 termijnen betaald worden (voor deze manier van betalen zal 10% extra in rekening worden gebracht). Nikki zal ook actief achter leden die niet betaald hebben aan gaan, met als doel de betaling nu echt eens richting de 100% te krijgen.