Tijdens onze recente ALV werd Gert van de Ruit benoemd tot Lid van Verdienste van onze vereniging. Gert zal voor velen een bekend gezicht zijn, maar wist u dat hij al sinds 1967 op ons complex te vinden is? Een mooi moment voor Gert om eens terug te kijken, maar ook om een oproep te doen die ervoor kan zorgen dat de vereniging nog veel mooie jaren voor zich heeft.

Wat een mooi gebaar van het bestuur. Lid van verdienste! Dank daarvoor.

Tja. Een leven v.v Hekelingen. Ik neem u even mee terug in de tijd. In 1967 met mijn maat Hans van Bodegom als 7 jarigen rondscharrelen op het oudste complex. Voetballen mochten we toen nog niet in clubverband. Te jong.

Het oudste complex van v.v. Hekelingen, een blauwe keet aan de Middelweg midden in de polder, zakjes chips met een los zakje zout. Naast deze blauwe keet lag een soort voetbalveld, een weiland rijkelijk gevuld met koeienvlaaien en de selectie die moest omkleden in een kippenhok. 1968 dan eindelijk nieuwe velden aan de Lede in Hekelingen. 8 jaar, dat was wat, we mochten lid worden van v.v. Hekelingen en eindelijk voetballen! Natuurlijk met veel te grote schoenen (dat was handig want je voeten groeiden nog) en een katoenen Hekelingen shirt gekocht bij Arie van der Velden. Een shirt dat bij regen uitzakte tot kniehoogte en dan ook zeker 15 kilo woog.  Het oude Dorpshuis als kleedlokaal, een zandbak voor de zware trainingen met van die kleine keiharde bruine ballen, de melkbus met ranja en  wijlen Leo Barends die strenge jeugdscheidsrechter. Maar ook een echt Jeugdtoernooi in Heusden. Spannend allemaal. Toen al een mooie tijd vol met humor, saamhorigheid en gezelligheid. Dat is gelukkig altijd gebleven. Dat maakt de v.v. Hekelingen bijzonder!

Sportief, sociaal en gezellig. Aan de Lede destijds al,  maar nu zeker ook op het huidige complex. Ik kijk terug op vele vele mooie jaren. Heb -snel gerekend- ruim 1000 wedstrijden gespeeld voor Hekelingen. Gezien mijn beperkte talent wel altijd in de lagere elftallen. Nu nog steeds actief op de zondagmorgen in het veteranenteam v.v. Hekelingen. Een pracht team waar we elkaar elke zondag precies kunnen vertellen hoe het allemaal moet in het veld, maar dat juist in het veld ook steeds minder laten zien.

V.v. Hekelingen mag trots zijn op haar prachtige accommodatie, maar nog veel trotser op al die vrijwilligers die al jaren een bijdrage leveren om onze mooie club te laten voortbestaan. Ik ben er trots op om hier te mogen helpen als vrijwilliger. En doe bij deze dan ook een oproep aan allen om wat tijd vrij te maken voor de club. Er is altijd genoeg te doen. V.v. Hekelingen: een club die in je hart moet zitten. Sportief, sociaal en gezellig!