Archief

Hekelingen meiden MD1 herstelt zich na valse start in Voorjaars Competitie 1e klasse
Hekelingen MD1 kende een moeizame start in de Voorjaars Competitie. Er werd nog wel met 0-0 gelijk gespeeld tegen het zeer sterke VVOR, tevens de volgende tegenstander in de beker.Daarna werd volkomen onverwacht met 3-0 uit van Binnenmaas MD2 verloren. De wedstrijd werd gespeeld onder zeer slechte weersomstandigheden (zware windstoten en regenbuien) en Hekelingen MD1 paste zich feilloos aan de weersomstandigheden en speelde een futloze wedstrijd zonder strijd en passie en liep tegen een zeer terechte, doch volkomen onnodige nederlaag aan. Daarna volgde de wedstrijd tegen DVV´09 MD1, waarbij Hekelingen MD1 opnieuw slap begon en meteen op achterstand kwam. Gelukkig herstelde Hekelingen MD1 zich daarna en won tenslotte overtuigend met 1-5. Tegen Binnenmaas MD1 was het wederom niet overtuigend en kwamen zij goed weg met een 3-3 gelijkspel. Vervolgens stond de oefenwedstrijd Hekelingen Meiden D tegen Hekelingen Meiden C op het programma; een wedstrijd wat achteraf bleek voor een ommekeer in het spel. Hekelingen MD bestond uit meiden uit de MD1 aangevuld met meiden uit de D6M. En ineens was de passie en strijd weer volop aanwezig; op alle fronten werd MC1 overklast door de MD meiden en de MD meiden wonnen het oefenduel tenslotte met maar liefst 7-0. De grootste wijziging in het MD team, is dat Jennifer Kaffa en Celine Sodenkamp naast elkaar zijn komen te spelen, centraal op het middenveld. Dit pakte afgelopen zaterdag wederom goed uit, met een overwinning op DVV´09 MD1 van maar liefst 10-0. Met name waren in de eerste helft de corners van Celine Sodenkamp belangrijk ; er werd maar liefst 4 keer uit gescoord en Celine Sodenkamp scoorde zelfs voor de derde keer dit seizoen rechtstreeks uit een indraaiende corner; haar treffer van deze wedstrijd was het begin van een hattrick. Na rust was Jennifer Kaffa de grote “man”, met 2 assists, een schot boven op de lat, een schot op de onderkant van de lat en 2 prachtige doelpunten geschoten van buiten het strafschopgebied.
Overigens worden de overige meiden hiermee tekort gedaan, omdat de overwinning een echte teamprestatie was. Al met al is Hekelingen MD1 volledig hersteld uit de winterdip en zijn zij gestegen van de 5e plaats naar de 3e plaats, waarbij de 2e plaats in het verschiet ligt. Wat Hekelingen D6M betreft is het 7-tal in een gemengde competitie beland en dat is aan de resultaten te merken. Er werd weliswaar een knappe 1-6 overwinning tussendoor geboekt, maar voor de rest voeren nederlagen de boventoon, waardoor zij nu op de een na laatste plek vertoeven.

Kopij van Weekblad Spijkenisse 26 maart 2014

2013 MD1 D6M