Hekelingen boekt eerste seizoenszege

Het eerste schaap is over de dam. Hekelingen heeft op het Sportpolderpark in de rechtstreekse wedstrijd om de laatste plaats in de vierde klasse F tegen de nog puntloze hekkensluiter BZC/Zuiderpark een belangrijke 1-0 (0-0) overwinning behaald. Een smet op de wedstrijd waren de rode kaarten voor de Hekelingers Jessy Povinelli en Desney Bakker. De uitslag is minimaal, maar we hebben verzuimd om een hogere score uit het vuur te slepen, wees Ad Reijtenbagh op de kansen in de eerste helft voor Jessy Povinelli (schot naast), Zakaria Cheikh, Joey Wertz en Damiendo Dijksman (allen net over). ‘Omdat je de kansen niet afmaakt werk je jezelf in de problemen, maar die hebben we eigenlijk niet gehad,’ aldus de opgeluchte trainer van Hekelingen. Hekelingen kwam in extra tijd met tien man te staan omdat Jessy Povinelli hard werd aangepakt waarop hij zijn gram op de tegenstander wilde halen. De tien van Hekelingen bleven ook tegen de elf van de Oldegaarde de bovenliggende partij. Bestro Chiza en tot twee keer toe Muni Thode zagen geen kans om de Rotterdamse doelverdediger tot capituleren te dwingen. Halverwege de tweede helft was het wel raak door Joey Wertz (foto), die een vrije trap meteen in de winkelhaak draaide: 1-0.
Na die goal werd Zuidepark wat opportunistischer, maar we zijn niet in gevaar geweest. Desney Bakker kreeg in de extra tijd nog rood omdat hij een te harde charge op zijn benen beantwoordde met een ongepast scheldwoord. Maar ook met negen man hebben we dik en dik verdiend gewonnen.
Naast de drie punten was het voetbal goed en dat geeft weer hoop op de toekomst.’ Hekelingen speelt aanstaande zaterdag op het sportpark Oostbroek de derby tegen SCO ’63. Bij Hekelingen zat doelman Wesley de Vos na zijn schoolreis op de bank. Meer sport zie www.weekbladspijkenisse.nl, www.weekblad-bernisse.nl en www.groothellevoet.nl

Hekelingen: Don Martens; Tjerk van der Graaf, Jesse Steigenga, Desney Bakker Coen Spitters; Joey Wertz, Jessy Povinelli; Zakaria Cheikh (60. Muni Thode); Bilal Tsouli (75. Robin Boere), Bestro Chiza (85. José Ayala); Damiendo Dijksman.

Dan Rolandus
Archieffoto: Peter de Jong