Alweer een oproep om de Corona-regels (lees hier en hier nog even wat we als club precies verwachten) te volgen? Helaas wel, ja. Want al kan bijna niemand ze gemist hebben, er zijn toch nog steeds, vooral op wedstrijddagen, heel wat mensen die ze niet opvolgen. Toeschouwers en volwassen spelers die elkaar opzoeken alsof er niks aan de hand is. Die nog nooit van 1,5 meter afstand gehoord lijken te hebben.

Misschien omdat zij denken toch niet erg ziek te zullen worden? Misschien omdat ze de regels onzin vinden? De reden doet er eigenlijk niet toe: of je het er nu mee eens bent of niet, op de club houd je je eraan.

Met de oplopende besmettingscijfers in onze regio, is het een kwestie van tijd tot er ook op onze club mensen rondlopen die besmettelijk zijn, zelfs al zonder dat zij het weten. Het niet volgen van de regels kan dan zorgen voor een razendsnelle uitbraak. Het gevolg? De club zal tijdelijk op slot moeten. Het voetbal komt geheel stil te liggen. Leden en toeschouwers kunnen ernstig ziek worden.

Houd je dus aan de regels. Gebruik je gezond verstand, voor jezelf, voor de club en voor anderen. En gedraag je. Gebruik, nu drankjes beneden naast de kantine genuttigd worden, niet de aangrenzende bosjes als toilet. En volg de verzoeken om 1,5 meter afstand te houden gewoon op, als iemand je erop wijst. Schelden of een grote mond opzetten zijn echt niet nodig.

We willen graag dat we kunnen blijven voetballen. We willen graag dat onze leden en toeschouwers gezond blijven. We verwachten dat iedereen zijn of haar verantwoordelijkheid neemt om hiervoor te zorgen.