Het is eindelijk zover, we mogen weer de strijd aan in de competities, heerlijk gevoel is dat. Na maanden niets te hebben gedan en nu eindelijk weer te mogen trainen, is het mooi dat dit ook weer mag.

Hekelingen gaat dus weer opstarten en dat is een uitdaging.

RIVM regels blijven van kracht;

• Dus boven de 18 jaar 1,5 meter afstand buiten het veld.
  • Maximaal 250 toeschouwers
  • Ben je ziek of in aanraking geweest met, kom dan niet op het complex.

Wat gaan we dan doen om dit te handhaven:

Er komen looproutes in het gebouw om te zorgen dat je elkaar niet kruist en de trap binnen wordt afgezet. Waarom, omdat we anders niet aan de 1,5 meter kunnen voldoen.

Op wedstrijddagen meldt 1 persoon per team zich bij het wedstrijd secretariaat en krijgt instructies. Hij wordt verzocht zijn teamleden en publiek nogmaals te informeren en krijgt daarvoor een protocol.

Kleedkamers en douches, ja, dat is een probleem. Onder de 18 jaar mag iedereen in een kleedkamer, maar boven de 18 jaar is een uitdaging op de zaterdag. A-categorie heeft vanuit de KNVB een verplichting voor een kleedkamer, B-categorie niet. Dus wat gaan we doen: 1,5 meter afstand is maximaal aantal personen in de kleedkamer, dat betekent voor een elftal met wissels dus 3 kleedkamers per team. Dat is niet haalbaar.

Oplossing: het eerste en tweede elftal krijgen met hun tegenstanders kleedkamers. 3 stuks per team.

De rest (alle 18+ teams) niet, dus thuis omkleden en thuis douchen, sorry, het is niet anders.  De zondag heeft maximaal 4 teams, geen problemen.

Toeschouwers zijn weer welkom, echter, conform de richtlijnen van de overheid, geldt er een maximum van 250 mensen op het complex. Dit is exclusief vrijwilligers en spelers. Dat betekent dat wij dus slim moeten omgaan met de hoeveelheid publiek.

Oplossing: Per kind is 1 volwassene maximaal toegestaan, als toeschouwer.

Kantine: De kantine wordt een afhaal systeem, je bestelt bij de kassa en betaald (ALLEEN MET PIN OF CLUBKAART). Vanuit daar ga je naar het afhaalgedeelte en neemt je bestelling mee naar buiten. Bij veld 1 wordt een terras gemaakt, waar je jouw consumptie kunt nuttigen. Rommel ruim je zelf op!

Aanbod producten: Het is een afhaal systeem, waarbij we geen wachttijden willen creëren, dus er komen producten die je gelijk mee kunt nemen. Dus geen frituur ed. Vinden wij dit leuk, nee, maar het is niet anders!

Hoe kunnen we dit doen: Dit kan alleen als we voldoende vrijwilligers krijgen om dit uit te voeren. Zoals het nu voorstaat kunnen we weinig en sluiten we niet uit dat de kantine op bepaalde dagen gesloten zal worden. Meld je dus aan bij het bestuur of jullie trainer om ons te helpen, want:

Samen zijn wij VV Hekelingen!!!!!

Waarom al deze regels:

Wij krijgen controles vanuit de gemeente: boetes zijn 400 euro pp, 2000 euro voor de club en de kans dat een gedeelte of het gehele complex gesloten wordt. Einde seizoen dus.

Maar vooral omdat wij willen dat onze vrijwilligers, leden en supporters veilig en gezond weer naar huis kunnen!

Ik heb zin in dit nieuwe seizoen, jullie ook?

Namens het bestuur van v.v. Hekelingen, Rick Gotink

Veiligheidskundige en lid van de veteranen.

LOOPROUTES:

BIJLAGEN: