Zowel Vierpolders als Hekelingen willen spelen voor de nacompetitie. Dat maakte het treffen tussen beide teams deze zaterdag extra interessant. Vanaf het begin liet Hekelingen zien voor drie punten gekomen te zijn in deze beladen uitwedstrijd. Agressief en met goed voetbal ging het van start en de 0-1 door Randy de Macker was dan ook terecht. Vierpolders sloeg voor rust echter terug, hoewel Hekelingen hier de grootste hand in had. De 1-1 door Vierpolders ontstond doordat de blauw zwarten zomaar door het centrum mocht wandelen en scoren, de 2-1 door een slordige terugspeelbal. Vervolgens zag de scheidsrechter, die zeker geen gelukkige wedstrijd floot een handsbal van Vierpolders in de zestien over het hoofd.

In de 2e helft ging Hekelingen vol voor de gelijkmaker, die het in de 50e minuut kreeg door een doelpunt van Edinho Fortes uit een corner. Vierpolders tekende echter binnen 1 minuut alweer de 3-2 aan waarna de rood witten weer overnieuw konden beginnen. Maar de ploeg van Reijtenbagh was onverzettelijk. Wederom scoorde Randy de Macker, deze keer uit een vrije trap. Maar weer was het Vierpolders dat binnen de minuut tegen scoorde: 4-3.

Toch geloofde niemand bij Hekelingen in een nederlaag. De een-twee tussen Danny Copperath en Randy de Macker was wonderschoon en leidde tot 4-4. Het was de goed spelende Zakharia Cheikh die de trekker overhaalde, 4-5. Vervolgens vond scheidsrechter Boer het pas na 97 minuten voetballen genoeg, waardoor het lang spannend bleef.

Een waar spektakelstuk, waarmee Hekelingen de beste zaken deed….