Hekelingen MC1 heeft voor een reuze stunt gezorgd door in de finale van de KNVB beker topfavoriet Rijnsburgse Boys MC1 met 3-0 te verslaan.
Rond 8 uur in de morgen vertrok een overvolle bus met enthousiaste speelsters en supporters vanuit Hekelingen.
Rond 9 uur kwam de bus aan in een zonnig Voorhout en daar bleken nog meer supporters te zijn, die op eigen gelegenheid waren gekomen.
Al voor de wedstrijd werden de meiden van Hekelingen op scherp gezet, doordat de meiden van Rijnsburgse Boys al overwinningsliedjes aan het zingen waren.
Hekelingen begon dan ook ietwat onwennig aan de wedstrijd en al in de tweede minuut verscheen de Rijnsburgse Boyse spits alleen voor Cheyenne Stolk, doch met een katachtige redding voorkwam zij een doelpunt.
Hekelingen was meteen wakker en kwam gaandeweg de wedstrijd steeds beter in zijn spel.
Rond de 15de minuut kreeg Hekelingen de eerste corner, deze werd voortreffelijk genomen door Jennifer Kaffa en de instormende Sam van Bekkum scoorde op fraaie wijze 1-0.
Nog geen vijf minuten later dolde Daisy van Brenkelen haar directe tegenstandster en zorgde met een hard schot voor 2-0,.
Tot aan de rust kreeg Rijnsburgse Boys nog 3 kansjes, maar deze werden door het centrale verdedigingsduo Priya Smit en Desire de Vos in de kiem gesmoord.
Waarmee de rust met een 2-0 voorsprong werd ingegaan.
Na rust ontstond meteen weer een grote kans voor Hekelingen, door een goede pass van Britt Huisman op Jennifer Kaffa, wiens schot door de keepster van Rijnsburgse Boys werd gepareerd.
Dat het zelfvertrouwen van Hekelingen meer en meer toenam, liet Celine Sodenkamp zien, door eerst een kopduel te winnen en vervolgens met een halve omhaal haar directe tegenstandster te passeren.
In het vervolg werden gevaarlijke afstandsschoten van Jennifer Kaffa en Jill Carli door de Rijnsburgse Boyse keepster knap uit het doel geranseld.
Sophie La Rondelle zorgde voor een prachtig slotakkoord, door te scoren middels een fabuleuze lob, welke over de keepster van RIjnsburgse Boys in het doel belandde, 3-0.
Hekelingen gaf hierna niets meer weg door foutloos verdedigen van de beide backs, Michelle Mehciz en Romee van Baren en door de uitblinkende Cheyenne Stolk, die haar doel schoon hield.
Na het eindsignaal werd de volkomen verdiende overwinning groots gevierd en bij aankomst in Hekelingen stond een grote menigte de Hekelingense HELDINNEN op te wachten, waarna een grootse en imponerende huldiging volgde.
Al met al een collectieve overwinning waarbij de inbreng van alle 17 speelsters onontbeerlijk was.

WhatsApp-Image-20160529

WhatsApp-Image-20160529 1