Vooraf stond er veel druk op het duel tussen vv Rockanje en vv Hekelingen.

Eerstgenoemde wil graag de koppositie heroveren in de vierde klasse F en Hekelingen moet aansluiten bij de top om kans te houden op de titel.

Vanaf het begin was duidelijk dat Hekelingen voor de winst was gekomen. Het vele balbezit leidde echter tot een aantal spaarzame kansen in de eerste helft waar Rockanje zich bediende van de counter. Vrije trappen aan weerszijden zorgden nog voor het meeste gevaar. Zo kwam Hekelingen goed weg na een vrije trap op de paal. Rockanje mocht zich wel heel erg gelukkig prijzen toen scheidsrechter De Vos uit het niets de bal op de stip legde.

Een vermeende handsbal werd bestraft met een penalty, een kolfje naar de hand van Arie Bravenboer. Zo ging Rockanje, enigszins tegen de verhouding in met een voorsprong de rust in.

Hekelingen liet echter enorme veerkracht zien en werd daar in de 2e helft ook voor beloond. Rene van der Meiden, de keeper van vv Rockanje moest al een aantal keren vol aan de bak en in de 65e minuut scoorde Randy de Macker dan ook de gelijkmaker. Een ruime tien minuten later werd het overwicht van vv Hekelingen in klinkende munt uitbetaald. Clifford Robinson scoorde de 1-2, loon naar werken voor Hekelingen.

Scheidsrechter De Vos trok er ruim 6 minuten blessuretijd bij, leuk voor de toeschouwers want het maakte het er nog spannender op. Met de sterk keepende Jordi Dijkshoorn viel deze middag echter niet te spotten en dat gold ook voor Jessy Povinelli, door zijn medespelers uitgeroepen als man of the match. Volwassen werd het duel door Hekelingen uitgespeeld.

Een terechte overwinning op een directe concurrent brengt Hekelingen terug in de top van het klassement. GHVV heeft nu wel 6 punten voorsprong op de club aan het Spui, maar over 2 weken is de directe confrontatie tussen de 2 ploegen die beide graag willen promoveren.