Archief

Hekelingen MD1 niet in bekerfinale

Hekelingen MD1 is er niet in geslaagd de finale van de KNVB beker te bereiken. Tegenstander Rijnsburgse Boys MD1 speelt in de Haagse regio en heeft 2 volwaardig gelijke MD elftallen, die beide ongeslagen kampioen zijn geworden in de eerste klasse. Gevoelsmatig stond Hekelingen al bij aanvang van de wedstrijd op achterstand, door de entree van de speelsters van Rijnsburgse Boys; zij kwamen naar Hekelingen middels een grote touringbus en hadden een grote schare dolenthousiaste supporters bij zich. De een spannende wedstrijd verloor Hekelingen MD1 met 2-3. Tot de rust bood Hekelingen prima weerstand wat zelfs resulteerde in een 2-1 voorsprong, door een doelpunt van Daisy van Brenkelen en een eigen doelpunt van Rijnsburgse Boys. In de tweede helft kon het gehavende Hekelingen (5 afwezigen vanwege de meivakantie) het niet meer bolwerken en verloor het uiteindelijk nipt met 2-3. Ondanks de uitschakeling kan Hekelingen terugkijken op een goede periode; de nummer 2 van de competitie SHO MD1 werd met 1-3 verslagen en ook knikkerde Hekelingen MD1 de koploper VVOR MD1 uit de beker. Het andere D-meiden team van Hekelingen, D6M, speelt wel de bekerfinale op 17 mei.

Kopij: De Botlek 7 mei 2014

2014 D6M Toernooi