Dat Hekelingen niet voor een puntje naar Heenvliet gekomen was werd al snel duidelijk in de topper tegen GHVV in de 4e klasse F. Van te voren wist het dat er grote belangen op het spel stonden. Immers, zou Hekelingen winnen, zou het weer volop meedoen in de race om de titel en anders zou het gat oplopen tot 9 punten met de Bernisser formatie.

De eerste helft was geheel voor de rood-witte brigade van Ad Reijtenbagh. Vanaf het begin kreeg het grote kansen, maar stond de Bernisser goalie een doelpunt telkens in de weg. Randy de Macker, Edinho Fortes en Toivi Schol hadden  de 0-1 op de schoen maar misten een aantal malen oog in oog met de keeper, Erwin van Trigt. Aan de andere kant voorkwam de ijzersterk verdedigende Koen Spitters een uitbraak van GHVV.  Bij Hekelingen speelden Pascal v/d Hor en Victor Kriek op het middenveld alsof ze er niet al enkele weken uit waren geweest door blessures.

In de 30e minuut onderschepte Jordi Dijkshoorn de bal bij een corner en gaf de bal direct diep op Toivi Schol, die bij de doorschietende bal niet twijfelde en onberispelijk de 0-1 op het scorebord zette. Een echte assist van de doelman van Hekelingen! Niet veel later vond ook Randy de Macker het genoeg. Vanaf 20 meter krulde hij de bal uit een voorzet van de doorgebroken Edinho “scoren of laten scoren” Fortes met veel gevoel binnenkant paal: 0-2. Dit was ook meteen de ruststand.

In de 2e helft een ander beeld. GHVV dat probeerde meer vooruit te voetballen en de aansluiting te forceren. Maar Hekelingen gaf geen krimp en meer dan een aantal hoekschoppen leverde het offensiefje van de Heenvliet/Geervliet combinatie niet op. Jordi Dijkshoorn heerste daarbij als een spreekwoordelijke arend in zijn doelgebied en verdedigend stond het goed met Jessy Povinelli, Clifford Robinson, de genoemde Spitters en aan de andere kant Bilal Tsouli, waar geen maat op stond deze druilerige middag in Heenvliet.

Ad Reijtenbagh toonde zijn inzicht met de gouden wissel. De zojuist ingevallen Zakharia Cheikh deponeerde de voorzet van de wederom doorgebroken Edinho Fortes achter de keeper van GHVV en besliste daarmee de wedstrijd. Pascal v/d Hor werd uitgeroepen tot man van de wedstrijd, samen met Robin Boere bewaakten hij de balans op het o zo belangrijke middenveld.

Hekelingen heeft zich met de goede reeks van de afgelopen 2 maanden in de top van het klassement gevestigd. Met veelal mooi voetbal en een goede veldbezetting wordt de een na de andere ploeg aan de zegekar gebonden. Dit heeft een mooie gedeelde 2e plaats op drie punten van de koploper opgeleverd. Dat belooft veel goeds voor de 2e helft van het seizoen, de titelstrijd ligt helemaal open in de 4e klasse F. In ieder geval bezorgt Hekelingen zichzelf een mooie kerstvakantie!