We zijn weer begonnen! Eindelijk konden de teams de velden weer op, en werden er weer volop wedstrijden gespeeld. Onder strikte voorwaarden, zoals in dit bericht aangegeven. Voorwaarden die helaas lang niet door iedereen werden nageleefd.

De 1,5 meter afstand houden: het gebeurde te vaak niet. Met maximaal 1 toeschouwer per jeugdspeler aan de lijn staan? Regelmatig stonden er twee, drie of zelfs vier mensen voor 1 kind langs de lijn.

Als bestuur hebben we, samen met veel vrijwilligers, keihard gewerkt om de kantine en de rest van ons complex klaar te maken om onder de huidige maatregelen te kunnen functioneren. Er moet tenslotte weer gevoetbald kunnen worden. Hoe ontzettend zonde zou het zijn als de leden dit vervolgens belemmeren?

Want ja, die regels zijn er niet voor niets. Ze zijn er voor uw gezondheid, en die van een ander. Een hele goede reden om ze na te leven. Nog een goede reden? Het kan de club fikse boetes of zelfs een sluiting opleveren als het niet gebeurt. Er mogen maximaal 250 personen (spelers en vrijwilligers uitgezonderd) op ons complex aanwezig zijn. Daar richten wij het wedstrijdschema op in. Als bezoekers vervolgens de ‘1 toeschouwer per speler’-regel aan hun laars lappen, is er heel weinig dat wij kunnen doen om vervelende maatregelen als sluiting te voorkomen. Bovendien kunnen wij de gezondheid van onze leden en bezoekers niet meer garanderen.

Leef de regels dus gewoon na. Houd die afstand. Kom in uw eentje. Blijf thuis bij klachten. De club heeft zijn verantwoordelijkheid genomen, wij verwachten hetzelfde van onze leden. Lees de regels nog eens na, en volg ze op.