Het seizoen staat op het punt van beginnen. De eerste trainingen vinden weer plaats, en bijna niemand kan wachten tot het na hele lange tijd weer zover is: een vereniging waar bijna dagelijks gevoetbald wordt.

Helaas beginnen we het seizoen ook met een oproepje dat blijkbaar hard nodig is. Het verzoek om de boel een beetje netjes te houden. Je aan de afspraken te houden. Je troep op te ruimen.

Hoe het complex er soms bij ligt, ook deze week, is gewoon niet nodig. Troep op en om de velden… Veroorzaakt door onze leden, of door ‘bezoekers’ die zichzelf toegang hebben verschaft?

Wie het ook waren, we roepen iedereen op gemaakte troep gewoon netjes op te ruimen. En, ook niet onbelangrijk, om het terrein niet te betreden als het hek dicht is. Dat is het namelijk niet voor niets, het betekent dat de club op dat moment gesloten is, zelfs al zijn er plekken waarop je misschien naar binnen kunt glippen. Een gesloten hek betekent dat je nu even niet welkom bent, en dus hoef je ook niet op zoek te gaan naar manieren om toch binnen te komen.

Wilt u dit ook met uw kinderen bespreken? We snappen natuurlijk dat ze graag gebruik maken van onze velden, maar jezelf toegang verschaffen op momenten dat dit niet de bedoeling is, dat mag simpelweg niet.