Goed nieuws! Vanaf maandag 11 mei gaan we, uiteraard in aangepaste vorm weer trainen. U kent echter allemaal de regels die rondom het Corona virus zijn ingesteld. Dat betekent dat de trainingen er ook heel anders uit zullen zien dan normaal, en alleen door kunnen gaan als iedereen zich aan de geldende regels houdt. Naast de algemeen bekende zaken, zoals het thuisblijven bij verkoudheidsklachten of wanneer een familielid ziek is, zijn er voor en door de vereniging regels opgesteld om de trainingen goed en veilig te kunnen laten verlopen.

Wij verwachten van alle ouders en kinderen die ons terrein betreden, dat zij op de hoogte zijn van deze regels. U vindt deze in het ‘Plan van aanpak: Trainen met Corona beperkingen’ dat u kunt lezen door hier te klikken. Lees deze goed! Het doorgaan van de trainingen hangt namelijk af van het naleven van de regels door spelers en ouders. Gebeurt dit niet, dan stoppen de trainingen ogenblikkelijk weer: wij willen tenslotte niemands gezondheid in gevaar brengen.

Een hele belangrijke (maar zeker niet de enige) regel is dat alleen kinderen toegang hebben tot onze sportlocatie. U mag uw kind afzetten en ophalen volgens de beschreven regels, maar absoluut NIET op het terrein blijven tijdens de training. Hierop wordt toezicht gehouden. Middels hekken en pionnen zijn delen van het terrein afgesloten of voorzien van looproutes. In het Plan van aanpak leest en ziet u hier meer over.

Er zal worden getraind middels het onderstaande schema. In de eerste week wordt de trainers gevraagd de training 50 minuten te laten duren, en de overige tijd te benutten om materialen uit het ballenhok te halen. Deze materialen worden na de training door de trainers mee naar huis genomen, en de volgende training weer gebruikt. Zo hoeven zij alleen tijdens de eerste training in het ballenhok te zijn, een plek waar de 1,5 meter afstand niet gemakkelijk te handhaven is.

Wij zijn blij dat er weer gelegenheid is om te trainen, maar willen u nogmaals op het hart drukken de regels heel precies op te volgen. Deze zijn er voor een ieders gezondheid. Deze manier van werken vraagt veel van een ieder, zeker ook van onze vrijwilligers, dus laten we het niet lastiger maken dan nodig is: ken de regels en volg ze op, alleen zo kunnen de trainingen doorgang vinden.