Vandaag zijn er door de KNVB enkele versoepelingen in de Corona maatregelen bekend gemaakt, die ook voor onze club positieve gevolgen hebben.

Ten eerste mag vanaf 1 juni ook de jeugd van 13 tot en met 18 jaar weer zonder 1,5 meter afstand voetballen tijdens de trainingen. Hiermee volgen zij de kinderen tot en met 12 jaar, die dit al langer mochten. Let op: voor volwassenen blijft de 1,5 meter afstand op het veld dus wél van kracht.

Vanaf 1 juli mogen ook de sportkantines weer open. De datum hiervoor was eerder op 1 september gesteld, en is dus naar voren gehaald.

We kunnen niet genoeg benadrukken dat alle andere maatregelen gewoon van kracht blijven. Dus o.a. niet parkeren op de club, geen toeschouwers langs de lijnen, geen mensen op het complex die niet tot de teams behoren die aan het trainen zijn en buiten de velden gewoon 1,5 meter afstand. Ook blijft een ieder die ziek of verkouden is nog steeds gewoon binnen.

We zijn ongelooflijk blij dat er weer wat meer mogelijk is. Al deze versoepelingen kunnen echter alleen doorgang vinden als het aantal Corona besmettingen niet plotseling weer een piek zal vertonen. Door de nog steeds geldende maatregelen zowel op als buiten de club goed na te leven, kunnen we er met zijn allen voor zorgen dat dit hopelijk niet zal gaan gebeuren.