Een vereniging, dat is een groep mensen die zich verenigt om samen iets te doen, in ons geval sporten. Voor de organisatie daarvan zijn zij samen verantwoordelijk, ieder lid even veel. Een vereniging is dus geen bedrijf, waar u betaalt voor een dienst die u afneemt.

Op dit moment dragen te weinig leden iets bij aan de vereniging, waardoor de taken die de leden horen te verdelen op een heel beperkt aantal schouders terechtkomt. Dat is al vervelend genoeg, maar het wordt extra pijnlijk als de mensen die vanaf de zijlijn toekijken wél meteen klaar staan om hun mening te geven als er in hun ogen iets niet goed gaat, of te lang duurt.

Ja, het is vervelend als er geen scheidsrechter is om een wedstrijd te fluiten. Lang wachten op een reactie per e-mail? Ook heel irritant. Denk echter goed na over wie u hierop aan moet spreken. Die handvol vrijwilligers die zich wél continue inspant om de vereniging draaiend te houden? Of zij die dat niet doen?

Wilt u dat zaken beter en sneller gaan? Doe dan wat er van ieder lid van een vereniging verwacht wordt, en help een handje. Geen tijd, of om een andere reden niet in staat om te helpen? Kan gebeuren. Heb dan echter wel wat geduld, en let een beetje op uw toon en inhoud wanneer u een vrijwilliger ergens op aanspreekt. Het is namelijk dankzij deze persoon dat de club draait, dat u of uw kinderen lekker kunnen voetballen.

Benieuwd wat u voor de club kunt doen? Spreek even een bestuurslid aan of mail via info@vvhekelingen.nl.