In de aanloop naar het nieuwe seizoen willen we graag een belangrijke regel uit het wedstrijdreglement van de KNVB nog eens onder de aandacht brengen.

Het Reglement Wedstrijden Amateurvoetbal geeft aan dat al haar spelers in uniforme wedstrijdkleding moeten uitkomen, behalve de doelverdediger, die wedstrijdkleding moet dragen waarmee hij te onderscheiden valt van de andere spelers, de scheidsrechters en de evt. assistent-scheidsrechters.

In het geval van onze club betekent dit dat iedereen, in ieder team, bij iedere wedstrijd in een v.v. Hekelingen tenue (te koop bij Top Sportswear op winkelcentrum Akkerhof) op het veld moet staan. Hierop zijn geen uitzonderingen mogelijk. Alleen wanneer het tenue van de tegenstander zodanig op dat van ons lijkt dat een onduidelijke situatie kan ontstaan, is spelen in andere kleding toegestaan en tevens verplicht. In de categorieën waarbinnen onze teams uitkomen, is het doorgaans de thuisspelende ploeg die hiervoor moet zorgen.