Zoals iedere vereniging, heeft ook v.v. Hekelingen een groot probleem bij het vinden van nieuwe vrijwilligers. Dat zorgt regelmatig voor problemen. Een team zonder trainer kan niet voetballen, zonder vrijwilligers kan de kantine niet open en zonder mensen die zo nu en dan wat onderhoud of schoonmaakwerkzaamheden verrichten, raken onze faciliteiten in verval.

Ondanks herhaalde oproepen om nieuwe vrijwilligers te werven, zijn er structureel te weinig mensen om belangrijke zaken als de kantine, de schoonmaak en het onderhoud te kunnen waarborgen. Als bestuur kun je er dan voor kiezen om het te laten gaan, waarbij er op zowel op de korte als op de lange termijn problemen zullen ontstaan, of om op zoek te gaan naar een andere oplossing.

Wij hebben besloten om voor de laatste optie te kiezen. Ferry Verbeek zal in dienst treden van de vereniging en de verantwoordelijkheid voor de kantine op zich gaan nemen. Daarnaast zal hij diverse andere klussen, denk aan schoonmaak en onderhoud, (deels) op zich nemen, en er feitelijk voor zorgen dat de club beter kan blijven draaien.

Alhoewel de komst van Ferry de problemen op het gebied van vrijwilligers zeker nog niet heeft opgelost, zetten wij op deze manier wel een goede stap op het gebied van de continuïteit van onze faciliteiten. Nieuwe vrijwilligers blijven echter meer dan welkom. Een vereniging, die vorm je samen, dus laten we ook gezamenlijk de verantwoordelijkheid ervoor nemen.

Voor wie Ferry nog niet kent, hij stelt zich graag even voor!

Mag ik mij even voorstellen…

Ik ben Ferry Verbeek, ik zit sinds mijn 6e bij v.v. Hekelingen.

Hier ben ik opgeleid, opgevoed en mijn hele leven al mee verbonden.

Mijn “cluppie” dus!

Na een mooie jeugd bij de pupillen en junioren kwam ik in de senioren waar ik ook veel hoogtepunten en teleurstellingen heb gekend. Ik heb volop genoten van de mooie jaren die ik in de hoofdmacht van v.v. Hekelingen mocht spelen, waarin we het schopten tot de 1e klasse. Ook na mijn dieptepunt (een zware knieblessure) heb ik nog veel plezier gehad in ‘Hekkie’ 6, 3, 5, 10 en het 4e met de echte Hekelingers.

In mijn tijd bij de selectie, op 17 jarige leeftijd, ben ik ook begonnen met training geven. Ik heb verschillende jeugdteams en de voetbalschool onder mijn hoede gehad. Training geven doe ik op dit moment nog steeds bij Hekkie 4, een team met spelers die bijna allemaal uit de voetbalschool van v.v. Hekelingen afkomstig zijn. Deze voetbalschool heeft veel talenten op geleverd die nu in de selectie van v.v. Hekelingen spelen en zelfs bij Bayern München, Feyenoord, Heerenveen, NAC en VV Spijkenisse. Hier ben ik natuurlijk erg trots op!

Ferry met gezin in onze kantine

Ook ben ik vrijwilliger in hart en nieren, de afgelopen jaren iets minder maar dat pak ik graag weer op, en ga ik me als nieuwe kantine/complex beheerder inzetten om de club door deze vervelende tijd te loodsen. Ik heb bij deze mooie club veel ervaring opgedaan bij de bar en keuken, in de schoonmaak, als trainer, leider, coördinator, scheidsrechter en toernooi-organisator.

Ik hoop samen met u er een nog mooiere en gezelligere club van te maken.

Als ik terugkijk naar de afgelopen 44 jaar als lid van deze mooi club, word ik super enthousiast van wat een vereniging jou persoonlijk kan brengen!

Sluit je aan als vrijwilliger bij v.v. Hekelingen en we gaan er met zijn allen een mooie tijd van maken.

Sociaal staan we sterk! ❤️

Groetjes van een echte Hekelinger, Ferry Verbeek