Zoals bekend gelden er vanaf 29 september voor minimaal 3 weken strengere coronamaatregelen waar we ook als club mee te maken krijgen.

De belangrijkste wijzigingen zijn:

-De kantine is gesloten

-Publiek is niet toegestaan

Natuurlijk brengen de maatregelen praktische vragen en soms lastige oplossingen met zich mee. We zetten een aantal punten voor u op een rijtje. We baseren ons daarbij op regels en adviezen van de Rijksoverheid, de Gemeente Nissewaard en de KNVB.

-Belangrijk is en blijft dat leden bij gezondheidsklachten thuis blijven, en niet naar de club komen. Dit geldt ook voor lichte verkoudheidsklachten. Trainers of coronaverantwoordelijken zullen spelers in het geval van gezondheidsklachten verzoeken direct naar huis te gaan. Hoe wij omgaan met een (vermoedelijke) coronabesmetting op de club leest u in dit document van de KNVB.

-Spelers boven de 18 houden steeds 1,5 meter afstand, behalve tijdens het actief uitoefenen van de sport. Dat betekent dat er dus ook bijvoorbeeld in de kleedkamers en tijdens de wedstrijdbespreking 1,5 meter afstand dient te zijn.

-Publiek is niet welkom. Jeugdleden die door hun ouders worden gebracht, worden op het parkeerterrein of bij de poort afgezet. Doe dit op een veilige plek waarbij u het overige verkeer niet hindert. Stilstaan langs de geel/zwart geblokte stoeprand is dus niet de bedoeling.

Ouders mogen het complex vervolgens NIET betreden. We snappen dat het vervelend is om de wedstrijden van uw kind te moeten missen, maar dit is de enige manier waarop zij kunnen blijven voetballen. Leef deze regel goed na, en probeer ook niet ‘stiekem’ vanaf het parkeerterrein of achter het hek de wedstrijd te volgen. U begaat op dat moment een overtreding.

Let op: ook geblesseerde of om een andere reden niet spelende spelers worden in principe als publiek gezien. Voor hen kan qua aanwezigheid een uitzondering worden gemaakt, maar uitgangspunt blijft wel dat er zo min mogelijk mensen bij een wedstrijd aanwezig moeten zijn.

-Bij uitwedstrijden voor spelers t/m 17 jaar geldt dat benodigde chauffeurs niet als toeschouwers worden gezien maar als wedstrijdbegeleiding. Deze mogen het terrein betreden en derhalve de wedstrijd bekijken. Hierbij wordt uiteraard onderling 1,5 meter afstand gehouden. Ook moet het aantal ouders of andere toeschouwers dat op deze manier langs de lijn staat tot een minimum worden beperkt. Het is dus uitdrukkelijk niet de bedoeling om met een heel gezin de wedstrijd van een kind te bezoeken. Alleen de chauffeur is noodzakelijk, niet de overige gezinsleden.

Wij hanteren de richtlijn van 6 chauffeurs per jeugdteam als het gaat om teams die onze vereniging bezoeken. We vragen onze eigen teams zich hier ook zoveel mogelijk aan te houden als zij een andere vereniging bezoeken.

-Spelers dienen na hun training of wedstrijd het terrein zo snel mogelijk te verlaten. Dit geldt ook voor jeugdspelers. Blijven kijken naar een andere wedstrijd is nadrukkelijk niet de bedoeling. Gezellig samenkomen in de kleedkamer om een overwinning te vieren of een verlies te verwerken ook niet.

-Zelf consumpties van huis meenemen door spelers mag niet, uitgezonderd wat water/sportdrank voor tijdens en na de wedstrijd of training. Ook wat fruit of eventueel een energiereep mag mee, indien gewenst of noodzakelijk. Het is uitdrukkelijk niet toegestaan om samen na de wedstrijd nog gezellig wat te drinken.