Het kan niemand ontgaan zijn: deze week zijn er helaas weer nieuwe maatregelen gekomen om de Coronabesmettingen niet uit de hand te laten lopen. Maatregelen die voor veel mensen, en zeker ook voor de leden van onze club, gevolgen hebben. We zijn blij dat een deel van de in eerste instantie aangekondigde maatregelen is afgezwakt, zodat sporten gemakkelijker mogelijk blijft. Wel zijn er regels waar wij ons simpelweg aan zullen moeten houden.

Wij zijn hierover reeds in gesprek met de gemeente Nissewaard en de burgemeester, die hun uiterste best doen alle sportverenigingen zo goed mogelijk te ondersteunen en begeleiden hierin. Wanneer we hier meer nieuws over kunnen melden zal dat worden gecommuniceerd.

Wat in ieder geval vast staat is dat wij ons aan de nieuwe maatregelen moeten houden. Dat betekent, samengevat, het volgende:

-Probeer voor en na het sporten, en als publiek, zoveel mogelijk 1,5 meter afstand te houden van elkaar. Blijf thuis en test bij klachten.

-Bij het betreden van ons verenigingsgebouw (hieronder vallen ook de kantine, inclusief het terras, de kleedkamer en toiletten) is een Corona Toegangsbewijs (CTB, de bekende QR-code) verplicht voor iedereen van 18 jaar of ouder. Zonder CTB mag u ons gebouw en terras dus niet betreden. Niet als sporter, niet als toeschouwer.

-Uitsluitend voor personen met een formele functie binnen de vereniging (of een bezoekende vereniging), zoals trainers en andere vrijwilligers, geldt voor deze regel een uitzondering. Ouders die fungeren als chauffeur bij een uitwedstrijd worden als publiek beschouwd en dienen dus wél een CTB te tonen om het verenigingsgebouw te betreden.

Deze regels gelden op ons eigen complex, maar ook op alle andere sportverenigingen. Ook bij uitwedstrijden dient een ieder zich hier dus aan te houden.

We begrijpen dat deze maatregelen ingrijpend kunnen zijn. Dat zijn ze voor de vereniging ook. We verwachten echter dat iedereen zo goed mogelijk hieraan meewerkt, en in ieder geval geen discussies aan zal gaan met onze vrijwilligers of die van andere verenigingen; zij staan er simpelweg om het sporten mogelijk te laten blijven. Laten we vooral samen verstandig met deze nieuwe maatregelen omgaan.