Afgelopen zaterdag, 3 februari, voorafgaand aan de wedstrijd tegen SCO’63 is Given Maijnard van onze VS in het zonnetje gezet. Hij was deze dag onze Pupil van de Week.

De dag begon voor hem zeer spannend. Bij ontvangst kreeg hij een shirt en voetbal met daarop de tekst ‘pupil van de week’. Given mocht naar de spelers kleedkamer, daar werd hij opgewacht door de spelers en trainers. De voetbal werd ondertekend door hen en dat vond Given natuurlijk super leuk!

Nadat iedereen de voetbal had ondertekend mocht ik met de spelers een balletje trappen en samen met hen de warming-up doen. Dit vond ik echt heel leuk om te doen, het was voor mij net alsof ik echt bij het team hoorde en zo werd ik ook door de spelers behandeld. Voordat de wedstrijd begon mocht ik een oorkonde in ontvangst nemen, hierop staat onder ander mijn naam en de tekst pupil van de week vermeld. Dit als aandenken aan een geweldige ervaring. De oorkonde werd overhandigd door de voorzitter van het voetbalclub, hoe leuk is dat!

Na deze leuke ontmoeting was het tijd om samen met de spelers het veld op te lopen om de wedstrijd te openen en de tegenspelers een hand te geven.
Als pupil van de week was het voor mij heel leuk en spannend om de eerste aftrap te mogen doen en natuurlijk ook de eerste goal te maken. Er stond een grote keeper in het doel, maar toch wist ik dat ik zou scoren en dat voelde goed, mijn team was trots op mij! De wedstrijd ging van start en samen met andere spelers en de trainer keek ik de wedstrijd vanuit de zijlijn. Wat een leuke ervaring was dit en de dag eindigde super leuk, met als eindstand 6-0 wonnen wij van de tegenstander. Na de winnende wedstrijd heb ik nog lekker zitten smullen van een hapje en drankje. Daarna liep ik naar de kleedkamer, waar de spelers de overwinning aan het vieren waren, om hen nog te groeten en te feliciteren met hun winnende wedstrijd. Goed gespeeld VVhekelingen en bedankt voor deze top dag, dit zal mij altijd bijblijven!

Given Maijnard