Iedereen kent het wel. Voetbal is een contact sport. Hieruit komen ook blessures. Deze kunnen klein, schaafwondje, tot heel groot, gebroken scheenbeen zijn. Wie zijn er dan om het slachtoffer te helpen, juist de EHBO-ers.

Zoals bij de laatste toernooien bleek was het niet gewoon om ze te zien. Iedereen binnen en buiten hekelingen viel het op. De
EHBO-ers liepen in speciale kleding herkenbaar rond en grepen in bij blessures. Ze waren aanspreekbaar, herkenbaar en professioneel. Wij, de leden van hekelingen, zijn blij met de EHBO-ers.

Nu is deze groep verder uitgebreid. Deze vrijwilligers zijn meestal ouders, leiders of scheidsrechters. Deze mensen zijn, net als de rest van de vrijwilligers binnen hekelingen, inzetbaar op momenten dat ze dat aangeven. Hiervoor draaien ze bij het wedstrijdsecretariaat een bordje om. Als ze dat hebben gedaan, zijn ze telefonisch bereikbaar voor het personeel van het wedstrijd secretariaat. Zij geven deskundig advies bij de behandeling en eventueel vervoer van het slachtoffer.

Als er bij blessures EHBO-ers aanwezig zijn, meld het dan ook gewoon en ga het niet zelf proberen. Zelfs de kleinste behandelingen kunnen namelijk uitlopen tot infecties en vleesetende bacterieen. Het is ook een kwestie van verzekeringen. Mocht je iets doen waarvoor je niet opgeleid bent, kan dit voor jou en voor de club grote gevolgen hebben.

Wij proberen met de aanwezige namen de zaterdag en zondag (wedstrijddagen) te dekken, maar dat zal nog niet helemaal gaan. Daarom zijn wij nog steeds op zoek naar jou. Ben je in het bezit van een EHBO-diploma of een diploma levensreddend handelen , meld je dan aan. Er zijn altijd mensen die je willen begeleiden als EHBO-er! Je hebt geen verplichtingen op aanwezigheid en je hoeft niet vast bij het wedstrijdsecretariaat te zitten. Wij vragen slechts om jouw naambordje om te draaien en telefonisch bereikbaar te zijn. Dan kun je altijd helpen in geval van nood.

Wij, de club, zijn afhankelijk van vrijwilligers, dus afhankelijk van jou!