Afgelopen zaterdag speelde ons eerste elftal de laatste wedstrijd van het seizoen, waarin het kampioenschap werd veiliggesteld.

Helaas heeft de KNVB ons gisteren laten weten dat de wedstrijd ongeldig is verklaard, wegens een probleem met de aanstelling van de scheidsrechter. Wij hebben kennis genomen van dit besluit, maar willen duidelijk benadrukken dat wij het hier niet mee eens zijn, en nog steeds in gesprek zijn met de KNVB.

Ons inziens hebben wij ons precies aan de door de KNVB opgestelde procedures gehouden, nadat de KNVB ons op de donderdag voor de wedstrijd liet weten zelf geen scheidsrechter te kunnen verzorgen. Wij zijn op dat moment op zoek gegaan naar een scheidsrechter, zoals de thuisspelende ploeg dat verplicht is, en hebben een zeer gerespecteerde KNVB-scheidsrechter bereid gevonden deze wedstrijd te fluiten. Uiteraard hebben wij de KNVB hiervan op de hoogte gesteld, waarop zij (tot drie dagen ná de wedstrijd) geen enkel bezwaar hebben laten weten.

De KNVB heeft desalniettemin, lopende de gesprekken, besloten dat de wedstrijd opnieuw gespeeld zal moeten worden, en wel op donderdag 9 juni om 20.00. Dat zal gebeuren op ons complex, op veld 2 (kunstgras). Ook al blijven wij bij ons standpunt dat de wedstrijd ten onrechte ongeldig is verklaard, zullen wij onze sportieve plicht doen en deze wedstrijd spelen.