In een zinderende finale heeft onze JO12-1 gisteren een bijzonder knappe prestatie neergezet en de districtsbeker gewonnen, ten koste van Berkel JO12-1.

In de eerste helft domineerde Hekelingen de wedstrijd. Het snelle voetenwerk van Matthew Croes, de snelheid van Carlito Maduro, Berkel had er geen antwoord op. Helaas viel Justen Abels in de eerste helft geblesseerd uit. De tweede helft werd Berkel steeds sterker, maar dankzij tijdig ingrijpen van, onder andere Giano Proper, wist Berkel er niet genoeg achter doelman Senno van Meel te krijgen. Nadat de officiële speeltijd erop zat, stond het scorebord dan ook, na doelpunten van Joaquin Duijm en Jayden Zegers, op 3-3.

De einduitslag moest dus via penalty’s bepaald worden. Hekelingen JO12-1 zette vervolgens een foutloze serie neer, waarbij Thijmen Hofstra, Bram Mussig, Joaquin Duijm en Jayden Zegers de bal snoeihard achter de doelman plaatste. Door een meesterlijke save van doelman Senno van Meel, die sowieso een ijzersterke wedstrijd keepte, stonden alle seinen op groen. Uiteindelijk kwam de ontlading door het afgemeten doelpunt van Jesse Schenk.

Vlak na het in ontvangst nemen van de officiële beker kwam er nog meer goed nieuws! Doordat de directe concurrent voor de eerste plaats, in de competitie, gelijk had gespeeld was het feest helemaal compleet. Het gelijkspel van Smitshoek JO12-1 maakt dat v.v. Hekelingen JO12-1, met nog 2 wedstrijden te gaan, niet meer is in te halen en dus ook kampioen is van de Hoofdklasse-C JO12.

Namens de vereniging enorm gefeliciteerd met dit bijzonder knappe resultaat!