Goed nieuws voor onze jeugdspelers in teams tot en met de JO17: voor hen gaat binnenkort de Regiocup van start.

Eindelijk mogen er weer wedstrijden gespeeld worden tegen teams van andere verenigingen! De laatste weken voor de zomervakantie gaat dat gebeuren in de vorm van de Regiocup, kleine poules met verenigingen uit de omgeving. Het programma voor deze wedstrijden is te zien via voetbal.nl. Zoals gezegd: dit geldt alleen voor onze teams t/m de O17, aangezien alleen spelers onder de 18 volgens de huidige maatregelen weer wedstrijden mogen spelen.

Veel van de al bestaande regels blijven ondertussen gelden. Zo zijn er helaas nog steeds GEEN toeschouwers toegestaan, ook niet bij de wedstrijden.

Wel zijn er wat versoepelingen waar we vanaf 5 juni van kunnen profiteren:

-senioren (en jeugdspelers in de O19) mogen onderling trainingswedstrijden spelen binnen de eigen vereniging, zonder daarbij 1,5 meter afstand te hoeven houden (in groepen van maximaal 50 personen)

-ons buitenterras mag open, maar alleen voor spelers en vrijwilligers die op het complex aanwezig zijn (dus niet voor bezoekers!), hierbij dient wel 1,5 meter afstand bewaard te worden

-kleedkamers en douches mogen weer gebruikt worden

Via deze link kunt u op de site van de KNVB alle geldende afspraken nog eens rustig nalezen.