Stefano Schefferlie matchwinnaar voor Hekelingen

Spijkenisse- Hekelingen heeft de aantrekkelijke derby tegen SCO ’63 met een 1-2 (0-0) zege afgesloten. Stefano Schefferlie ontpopte zich op het zonnige sportpark Oostbroek twee minuten voor tijd als matchwinnaar door een doorkopper van Danny Coppenrath over de uitkomende doelman Mehmet Kar te tillen. ‘SCO ’63 heeft een goede ploeg, maar we hebben uiteindelijk toch wel verdiend gewonnen’, meende Ad Reijtenbagh, die zijn ploeg samen met SV Simonshaven en SV Charlois aan de leiding zag komen in de vierde klasse F.

‘We hadden een valse start in de eerste wedstrijd tegen LMO (2-4, DR) en ook tegen Spartaan ’20 (1-1, DR) hebben we het eigenlijk weggegeven, maar we hebben nu eenmaal teveel kansen nodig om een wedstrijd naar onze hand te zetten. De ploeg heeft tegen favoriet Charlois (1-2, DR) uitstekend gespeeld. We hebben met een gemiddelde van krap 22 jaar een jonge ploeg waar heel veel voetbal in zit. Sommige spelers ontberen nog de chemie, die nodig is om een wedstrijd echt te willen winnen. Als we de basis kunnen laten staan komt er meer vastigheid. Vastigheid in het team is nodig om bezig te kunnen zijn met de details. Nee, we hebben het niet over een periode, laat staan een kampioenschap. We hebben een jonge groep waar nog heel veel rek in zit, dus waar we voor de toekomst nog veel plezier aan kunnen beleven’, aldus Ad Reijtenbagh.

Wederopstanding

Het duel tussen SCO ’63 en Hekelingen lokte zoals in het verleden geen rijen dikke toeschouwers naar het sportpark, maar de slechts honderd belangstellenden zagen onder aanvoering van de pas 17-jarige goed leidende scheidsrechter Tom Romeijn uit Vlaardingen een aantrekkelijke wedstrijd. De betere mogelijkheden waren daarbij voor de Hekelingers met onder meer een schot van Stefano Schefferlie gekeerd door de prima keepende Mehmet Kar. SCO-er Walid Ahmed zag zijn solo vlak na rust eindigen bij de attente doelman Wesley de Vos. In de tiende minuut was het raak door Leroy van Oosten, die na een lange bal de vrije doorloop kreeg en alleen voor Wesley de Vos geen fout maakte: 1-0. Nadat Leroy van Oosten bij een door De Vos gepareerd schot van Aschraf Rahil op het uur verzuimde de rebound binnen te tikken, sloeg Hekelingen tien minuten voor tijd middels een rake kopbal van Clifford Robinson uit een hoekschop genadeloos hard toe: 1-1. Hekelingen dat achterin één op één speelde haalde vervolgens met de fraaie treffer van Stefano Schefferlie ook nog eens de volle buit binnen: 1-2. ‘Een gelijkspel was op zijn plaats geweest’, vond verliezend trainer Peter Hoek. ‘Als je tien minuten voor tijd nog met 1-0 voor staat en verliest dan nog met 1-2 is dat knap vervelend. Maken we 2-0 dan had het over en sluiten geweest. Maar, als je ziet vanwaar we vandaan komen, is het al heel mooi waar we nu staan. We hebben ten opzichte van vorig seizoen een heel andere selectie. De spelers, die bij SCO ’63 waren vertrokken zijn weer terug en daar ben ik heel content mee. Samen met mijn assistent-trainer Richard Pattiapon zijn we opnieuw begonnen. We hebben een frisse selectie waar ik veel vertrouwen in heb. Jeroen van der Horst is een speler met ervaring, die ik naar het centrum heb gehaald om meer stabiliteit in het elftal te brengen. In potentie zit het wel goed, maar in het koppie spelen we nog te wisselvallig. Ik ben heel blij met de geweldige trainingsopkomst. De bereidheid om met elkaar iets op te bouwen is heel groot’, aldus Peter Hoek. Beide clubs hebben een rijke historie van hoogtepunten. Na een aantal mindere jaren lijken zowel SCO ’63 als Hekelingen de weg naar omhoog weer te hebben gevonden.

SCO ’63: Mehmet Kar; Jasper Mulder (geel), Celal Gumus (geel), Jeroen van der Horst, Bryan Roodbol (76. Michael Snijders); Jeandre Andrea, Arno van Lieshout, Satish Bhugwansing; Asraf Rahil (geel); Walid Ahmed, Leroy van Oosten (75. Cerezo Pattiapon).

Hekelingen: Wesley de Vos; Bilal Tsouli, Jessy Povinelli, Pascal van der Hor (35. Robin Boere), Koen Spitters (80. Ferry van Mierlo); Joey Wertz, Cliffert Robinson (geel), Victor Kriek; Stefano Schefferlie (geel), Danny Copperath, Zakaria Cheikh (80. Toivi Schol).

Kopij: Groot Nissewaard
Kijk ook op http://www.voetbalrotterdam.nl/index.php/sco63-verliest-derby-van-hekelingen/

Een onderonsje tussen de trainers. Foto: Peter de Jong.

151004 Ad en Peter