Tijdens het invullen van de wedstrijdformulieren afgelopen week is gebleken, dat er diverse spelers nog niet in het bezit zijn van het benodigde spelregelbewijs.

Achter de naam van de speler staat in sportlink het aantal malen dat hij/zij inmiddels heeft meegespeeld zonder spelregelbewijs.

A-junioren en senioren die geboren zijn in het jaar 1998 of later, mogen zonder spelregelbewijs niet spelen. Uit coulanceoverwegingen gaat de KNVB niet meteen over tot het opleggen van sancties, maar we willen je er wel op wijzen dat na 7 keer meespelen zonder spelregelbewijs aangifte bij de tuchtcommissie zal worden gedaan. Mogelijk volgt er dan een zware sanctie. De richtlijn hiervoor is: een boete van € 200 voor de vereniging en 4 wedstrijden uitsluiting, waarvan 2 voorwaardelijk, voor de speler.

v.v. Hekelingen biedt spelers de mogelijkheid aan om op de vereniging dit spelregelbewijs te behalen. Vraag naar de mogelijkheden bij onze secretaris a.i., Stefan Hokke.

Bij het niet tijdig behalen van dit spelregelbewijs zal v.v. Hekelingen de eventuele kosten verhalen op de betreffende spelers.