Spijkenisse – Op de nieuwjaarsreceptie van de gemeente, die gisteravond plaatsvond, heeft burgemeester Mirjam Salet voor de negende maal de Jeugd- en Jongerenlintjes uitgereikt.

Jongeren komen normaal gesproken niet in aanmerking voor een lintje. Daarom wil de gemeente op een andere manier haar waardering laten blijken voor kinderen en jongeren die zich inzetten voor medemens en maatschappij. Dit jaar zijn er vijf lintjes toebedeeld, waarvan één Jeugdlintje en vier Jongerenlintjes.

Het tweede en derde Jongerenlintje gingen naar Kevin Rijnhart (18) en Martijn Streijl (16). Kevin en Martijn zijn al een aantal jaren vrijwillig scheidsrechter bij VV Hekelingen. Zij hebben ook goede contacten met VV Spijkenisse en fluiten ook daar als zij hiervoor gevraagd worden. Sinds dit seizoen zijn ze samen coördinator voor het regelen en begeleiden van scheidsrechters, ze zorgen ook voor nieuwe aanwas en ontwikkeling. Ook bij de jaarlijkse SpuiCup, het grootste toernooi van de eilanden, staan zij hun mannetje en zorgen ze voor een goed verloop van de wedstrijden. Met goede begeleiding en steun vanuit de vereniging kunnen zij zich verder ontwikkelen en bekwamen in het vak.

Uiteraard is de vereniging enorm trots op onze kanjers!