Hekelingse meiden sluiten bekerkraker tegen Poortugaal winnend af

Hekelingen MC1 heeft zich na een heuse bekerkraker geplaatst voor de kwartfinale van de KNVB-beker door met 7-4 te winnen van Poortugaal MC1.

In een gelijk opgaande wedstrijd kwam Poortugaal na vijf minuten al meteen op voorsprong 0-1. Hekelingen ging daarna verwoed op jacht naar de gelijkmaker en het was Daisy die rond de tiende minuut voor de gelijkmaker zorgde, 1-1. Daarna golfde het spel op en neer en Hekelingen kwam rond de twintigste minuut via een kopbal van Sophie op voorsprong, 2-1. Lang mocht Hekelingen niet genieten van deze voorsprong, want de eerstvolgende corner van Poortugaal, werd middels een strak schot in de kruising geschoten en de stand was weer gelijk, 2-2. Een vlot combinerend Hekelingen kwam vlak voor rust weer op 3-2 voorsprong via Daisy.

Grote domper was het uitvallen van Vivian met een zeer ware blessure. Zij kwam in botsing met de keepster van Poortugaal en brak bij deze actie zowel haar kuitbeen als scheenbeen, waardoor zij voorlopig tot aan haar lies in het gips zit.

Tijdens de rust was Hekelingen in slaap gesust en binnen 2 minuten was de spits van Poortugaal de verdedigers van Hekelingen tweemaal te snel af en zette de wedstrijd op zijn kop, door tweemaal te scoren, 3-4. Op karakter ging Hekelingen op zoek naar de gelijkmaker en het was Jennifer die een mooie solo bekroonde met de gelijkmaker, 4-4. DIt was voor Hekelingen het teken om er nog een schepje bovenop te doen en het was Priya, die een bal onderschepte op het middenveld en met een mooi schot de keeper passeerde, 5-4. Hierna was het de beurt aan Jenna om haar goede optreden te belonen met een doelpunt, 6-4. Tenslotte was het wederom Daisy die de verdedigers van Poortugaal haar hielen liet zien en haar derde doelpunt maakte, 7-4.

Hekelingen MC1 heeft zich door dit resultaat geplaatst voor de kwartfinale van de KNVB beker.

Hekeling vs PSV 2