Na een goede reeks was het van belang voor vv Hekelingen om de wedstrijd tegen SCO’63 te winnen. Immers daarmee zou de druk op de top 3 in de 4e klasse F opgevoerd worden, met de wedstrijd tegen koploper GHVV op de agenda. Wat vooraf werd ingeschat als een lastige “tussenwedstrijd” werd een wervelende voetbalshow…

Hekelingen greep direct de macht in het Spijkenisser onderonsje en het was Joey Wertz die de score opende uit een voorzet van Nick Koopal, nota bene nog jeugdspeler van de A1. Een te korte inspeelbal van keeper Dennis Bredius werd afgestraft door Edinho Fortes die de bal prachtig over de ervaren keeper lobte. De 3-0 kwam op naam van wederom Joey Wertz die zich niet bedacht toen hij de bal aannam rond de 16 meter en hem keihard in de verre hoek deponeerde. Een mooie stand om te gaan rusten, vond ook scheidsrechter Wagner.

In de 2e helft kwam SCO’63 terug in de wedstrijd door direct na rust de 3-1 aan te tekenen. Echt lang kon het hiervan niet genieten want niet veel later lag de bal er al weer in aan de andere kant. Dit keer gaf Joey Wertz de assist en rondde Edinho Fortes feilloos af. De 2 hadden het duidelijk naar hun zin in deze derby. Na deze goal werd de wedstrijd wat grimmiger. Hekelingen bleef echter volwassen voetballen en met een snelle counter via een een-tweetje tussen Edinho Fortes en Nick Koopal, mocht Toivi Schol afronden: 5-1. Ook de laatste goal was van Toivi Schol die een bal van de zijkant met een prachtige halve omhaal langs keeper Bredius schoot. Een beauty van internationale allure!

Met 6-1 leek Hekelingen pas verzadigd en zo speelde de rood witte brigade van Ad Reijtenbach de wedstrijd professioneel uit. Toch moeten er complimenten gegeven worden aan SCO’63, dat ondanks deze afstraffing bleef voetballen. Het was zeker niet zo dat Jordi Dijkshoorn niets te doen had, maar de keeper hield met een aantal mooie reddingen verder zijn goal uitstekend schoon. Een naam die nog niet is genoemd is die van de altijd bescheiden Robin Boere. Bescheiden, maar zeer gedreven. Heersend op het middenveld veroverde hij niet alleen veel belangrijke ballen, maar strooide hij lustig met wonderschone passes. Terecht ook dat de spelers hem beloonden met de titel van man of the match.

Volgende week de topper tegen GHVV. Hekelingen lijkt er klaar voor….