Na de eclatante overwinning van 6-2 op Stellendam reisde Hekelingen met vertrouwen per pont naar NBSVV. Bij winst lag promotie in het verschiet. Met toch wel wat blessures in het team van Ad Reijtenbagh moest er wel wat gesleuteld worden aan de opstelling. Met de nodige aanpassingen en goed voorbereid op het warme weer werd begonnen aan de wedstrijd. Een wedstrijd die gespeeld werd op een veld dat je zou verwachten op een Spaanse camping, zo droog was het.

NBSVV begon goed aan de wedstrijd met enkele scherpe counters. Hekelingen probeerde meer voetballend het doel te zoeken. Beide ploegen hadden het niet echt lastig, maar scheidsrechter Brouwer floot vaak en toch vooral in het voordeel van de thuisploeg. Die daar handig gebruik van maakte. NBSVV scoorde voor rust dan ook duidelijk in buitenspel positie, maar de grensrechter zag niet dat de bal vooruit werd gespeeld op de spits die ook voor de bal stond. Een vervelende achterstand voor de rood witten zo vlak voor rust.

In de rust werd de scheidsrechter gewisseld door een van de grensrechters en even leek het daarmee voor Hekelingen ook iets beter te gaan. Hekelingen werd sterker en scoorde de 1-1. Het was van korte duur. Twee arbitraire dwalingen later (wederom buitenspel niet gezien door de meegedraaide grensrechter (?) en een gemakkelijk gegeven penalty) stond NBSVV 3-1 voor en besloot de rossige surrogaat arbiter Hekelingen te bestoken met gele en rode kaarten. Hekelingen sloot met 8 man deze bizarre wedstrijd af.

NBSVV zou daarmee eens de lachende derde kunnen worden. Toch hebben alle drie de ploegen nog kans al heeft Hekelingen het niet meer in eigen hand. Het moet hopen dat Stellendam er voor gaat tegen NBSVV. Aan de verhoudingen zal het niet liggen want de bewoners aan het Haringvliet doen zeker niet onder voor de Beijerlanders. Het wordt druk en spannend in Stellendam!