Hekelingen na rust langs Pretoria

Hekelingen heeft zondag een mooie uitslag neergezet door Pretoria mat 6-2 te verslaan. Opvallend was wel dat alle treffers vielen in het tweede bedrijf van de wedstrijd. Voor rust was het een matig duel, maar na de thee was het Jasmine Omeragic die de openingstreffer op zijn schoen had. Vervolgens was het invaller David Awad die voor 2-0 zorgde. De Rotterdammers deden vervolgens iets terug, maar Kevin de Faria bracht de stand op 3-1. Het was Kenneth Verweij die de vierde treffer op zijn schoen had en ook toen deed Pretoria iets terug. In de laatste tien minuten was het de jeugdige Davey de Roodt die mocht invallen in het team van René Milot. Hij gaf een uitstekend visitekaartje af door de laatste twee treffers van de middag te scoren. ‘Voor rust kun je het zeker matig noemen. Het tempo van de wedstrijd lag toen veel te laag en we leken onmachtig. Dat heb ik in de rust gezegd. Toen ging het direct een stuk beter’, zegt René Milot na afloop. Zondag staat het treffen met Maasstad Tediro op het programma. Dat is de nummer twee op dit moment in de competitie, Hekelingen staat derde.

Opstelling Hekelingen:
Chris Harteveld; Kevin van Dam; Ricardo Stok; Ricardo van Soest; Marvin van de Ende; Jasmine Omeragic (70 David Awad); Percey Alberto Acosta; Toivi Schol; Nigel van Kapel (40 David Awad); Kevin de Faria (80 Davey de Roodt); en Kenneth Verweij.

Alex Hordijk

Overgenomen van Weekblad Spijkenisse van 1 oktober