Hekelingen MO17-1 heeft zich ten koste van Poortugaal MO17-1 geplaatst voor de halve finale voor de KNVB beker.

De eerste twintig minuten domineerde Hekelingen, hetgeen resulteerde in 2 schoten van Sophie, welke beiden door de keepster werden gekeerd.
Het was uiteindelijk Yenna die de score opende, na een assist van Sam schoot Yenna met een goed gemikt schot vanaf de rand van het strafschopgebied de 0-1 binnen.
Hekelingen raakte na het verkrijgen van de voorsprong de grip op de wedstrijd kwijt en Poortugaal werd gevaarlijk middels een uit een corner net naast gemikte kopbal.
Rond de dertigste minuut scoorde Poortugaal de gelijkmaker uit een messcherp uitgevoerde counter aan de rechterkant, 1-1.
Vlak voor rust kwam Poortugaal op een 2-1 voorsprong,wederom uit een messcherp uitgevoerde counter, ditmaal door het midden, 2-1.
Dit was tevens de ruststand.
Na rust wilde Hekelingen aanzetten, doch Poortugaal haalde al het ritme uit de wedstrijd, door het aanwenden van allerlei blessures, waardoor het spel contant stil lag.
Sophie kreeg vlak na rust een goede kans, doch schoot in het zijnet.
Halverwege de tweede helft scoorde Hekelingen onverwacht de gelijkmaker, uit een corner schoot Joy de bal in het doel, 2-2.
(de coaches van de tegenstander protesteerden tevergeefs voor vermeend hands).
Enkele minuten later zette Sophie haar directe tegenstander op het verkeerde been, waarna diens schot via de binnenkant van de paal in het doel verdween, 2-3.
Vanaf de opnieuw verkregen voorsprong drong Hekelingen meer en meer aan, doch het bleef spannend tot het einde, doordat schoten van Daisy (in het zijnet) en Yenna (over) Hekelingen niet in veilige haven konden brengen.

Uiteindelijk een zeer verdiende overwinning.

TOP GEDAAN MEIDEN!!!