Een bril met grote ronde glazen, een heuse nul- nul stond er na negentig minuten op het scorebord. Daarmee deelden vv Hekelingen en Egelantier Boys de punten in de 4e klasse F. Geen goede zaken dus voor de Spuigasten. Was het dan een bloedeloos gelijkspel? Nee zeker niet. Alleen al de duels waren soms spijkerhard van beide kanten en de scheidsrechter had daar dan ook een flink aantal gele kaarten voor nodig.

In het eerste kwartier een gelijk opgaande wedstrijd, waarin Hekelingen de grotere kansen kreeg, maar ook Egelantier Boys er nog regelmatig gevaarlijk uitkwam. De gasten hadden zelfs even het betere van het spel. Na 20 minuten nam Hekelingen echter de wedstrijd steviger in handen. Na 25 minuten een schot van Toivi Schol in de rechter benedenhoek, echter nipt gepakt door Amel Avdic de uitstekende keeper van Egelantier Boys. Dat bewees hij nogmaals toen Jessy Povinelli dreigde te scoren uit een corner. Hier nam hij de bal stevig op de vuisten en voorkwam wederom een achterstand. De laatste 10 minuten kabbelde de wedstrijd naar de rust, waar Egelantier Boys vlak voor rust nog een aantal mogelijkheden kreeg en Jordi Dijkshoorn nog eens gestrekt naar de hoek moest uit een vrije trap.

Na rust kwam de wedstrijd weer moeilijk op gang, maar ook in de 2e helft was Hekelingen de betere ploeg. Zeker nadat Victor Kriek en Edinho Fortes in het veld kwamen voor de geblesseerde Toivi Schol en centrale verdediger Jessy Povinelli, werd het aanvalspel van de rood-witten gevaarlijker. Met nog een half uur te spelen ging Hekelingen op zoek naar de verlossende treffer. En het kreeg ook een flink aantal kansen. Maar helaas voor de brigade van Ad Reijtenbagh was het geluk niet aan de zijde van de rood-witten. Met slechts 1 minuut extra tijd bleek de wedstrijd voor Hekelingen te kort te duren. De tijd was rijp voor een goal, maar de bal ging er niet meer in.

Met overwinningen voor de concurrentie, GHVV en Rockanje, bewijst Hekelingen zich wederom geen goede dienst. Toch was het vertoonde veldspel gewoon goed te noemen en gaf het zelf weinig kansen weg. Geen nood aan de man dus, al wordt het de komende weken duidelijk of Hekelingen aanhaakt voor promotie of verder achterop raakt.