Geachte lezers, beste voetbalfans,

HELP!

Op 19-05-2018 zal er bij VV Hekelingen een benefietwedstrijd gehouden worden die in het teken staat van ADCA. ADCA zet zich in voor de ziekte SCA, een tot nog toe ongeneselijke hersenziekte. Wij halen geld op voor deze stichting, en daar zetten we ons met hart en ziel voor in.

Maar waarom doen wij dit, en waarom deze stichting? Overal zit natuurlijk een verhaal achter en dit is ons verhaal.

Anderhalf jaar geleden kreeg ik van mijn zus te horen dat haar vriend de diagnose SCA3 had gekregen in het ziekenhuis. Mijn antwoord: wat heeft hij? Na haar uitleg over de ziekte en het gesprek wat we hadden gehad merkte ik dat haar wereld in elkaar stortte. Een ziekte waar geen medicijn voor is, er is enkel hoop. Hoop dat er ooit een doorbraak komt in de medische wereld, hoop dat je dit meemaakt, hoop dat je niet eindigt als de mensen die je al hebt zien aftakelen door deze ziekte. Want het is erfelijk, dus ergens heb je misschien altijd al geweten dat je het hebt. We wisten vanaf dat moment dat het leven van mijn zus niet meer zo standaard zou zijn, ze kijkt niet ver in de toekomst en geniet van wat ze op dit moment heeft. Het nu is belangrijk!

De zomer die daarop volgde kreeg ik een telefoontje van mijn zus, of ik interesse had om samen met haar, 10 KM te lopen voor ADCA. Deze supportloop was een pilot en was een beetje aftasten, we sprongen in het diepe. Maar geld op halen voor deze stichting was het enige wat telde, en wat was het een succes! Daarom pakken we het dit jaar wat groter aan. Naast de supportloop houden we deze benefietwedstrijd. Dus we hopen uiteraard op een grote opkomst. U kunt bij ons loten afnemen voor de loterij en er zal een leuke wedstrijd gespeeld worden. Er zal een spreker aanwezig zijn die u zijn verhaal verteld hoe het is om met deze ziekte te leven. We hopen, nu u dit gelezen heeft dat ook u, uiteraard aanwezig zal zijn. Help ons om anderen te helpen.

Vanaf 14:45 uur bent u van harte welkom op sportcomplex VV Hekelingen. De benefietwedstrijd zal starten om 15:15 en in de rust zal er een spreker aantreden. U kunt ons herkennen aan een donkerblauw ‘adca’ T-shirt. Het sportcomplex is rolstoel toegankelijk.